Eurovision i Malmö

Tror ingen missat Eurovisions närvaro i veckan även om hockeyn verkar vara ett hetare ämne. Eftersom jag inte kan hockey mer än att det är en puck så tänkte jag skriva lite om våra sångfåglar. Det gick ju inte såå bra för Sverige i år utan vinsten gick till vårt grannland, Danmark. Helt klart rätt låt som vann om jag får säga min åsikt! 
 
Men tänkte ni på en rolig sak, om ni nu pallade se när alla 39 länder sa sina röster? Jag orkade knappt så jag dömmer ingen! Men! När hon Petra sa typ "Hello Germany!" så såg hon från tyskland ut som "Ska jag säga något nu? Har vi kontakt?!" Sen kom rösterna. Stackars Tyskland lyckades däremot försöka "fuska".. Gav först en 7:a till Norge sen när 10:an skulle delas ut fick även Norge denna. Tyst blev det innan hon utbrast "Jag menar Danmark!" Tror hon hade Norge som egen favorit... 
 
Men sen Sverige... *Skakar på huvudet så att cellerna åker rundor* "Hello Stcokholm!" Stockholm?! Malmö heter det om jag får be! 
 
Kul med lite underhållning så man orkar se alla rösterna!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0